Το βασικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσετε πριν δημιουργήσετε το δικτυακό σας τόπο δεν είναι άλλο από το πώς θα δομηθεί: με στατικές ή δυναμικές σελίδες. Η απάντηση μπορεί να δοθεί εύκολα, αν λάβετε υπόψη έναν απλό κανόνα που ισχύει σχεδόν πάντοτε:
Αν δηλαδή ο δικτυακός τόπος σας θα αποτελείται από λίγες σελίδες, οι οποίες δεν χρήζουν συχνής ανανέωσης, τότε δεν υπάρχει λόγος να επενδύσετε στη λύση ενός δυναμικού web site. Αντίθετα, εάν στο site σας επιθυμείτε να παρουσιάσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, και αν αλλάζουν τα στοιχεία τους συχνά, προτιμήστε το site σας να υποστηρίζεται από δυναμικές σελίδες. Αρχικά θα σας στοιχίσει περισσότερο, όμως μεσομακροπρόθεσμα θα βγείτε κερδισμένοι από πολλές πλευρές.
Προκειμένου να γίνει πιο κατανοητό το παραπάνω, ας φέρουμε ως παράδειγμα ένα μικρό site μιας εταιρείας ένδυσης. Αν η επιχείρηση ασχολείται αποκλειστικά με την πώληση συγκεκριμένων ειδών, τότε σε ένα στατικό website θα πρέπει να δημιουργηθεί μια διαφορετική σελίδα για κάθε προϊόν, αναγράφοντας σε καθεμία τις λεπτομέρειες του κάθε προϊόντος. Ακόμη, θα χρειαστεί μία σελίδα στην οποία θα αναφέρονται λίγα λόγια για την εταιρεία, μία σελίδα επικοινωνίας του χρήστη με την εταιρεία, και πιθανώς μερικές ακόμα.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι, αφού κατασκευάσετε το site σας, θέλετε να προσθέσετε μερικά ακόμη προϊόντα στην ιστοσελίδα σας. Για να μπορέσετε να το κάνετε αυτό θα πρέπει να απευθυνθείτε στην εταιρεία που σας κατασκεύασε την ιστοσελίδα, η οποία έναντι κάποιου κόστους, το οποίο εξαρτάται από το πλήθος των αλλαγών που θέλετε να κάνετε, θα αναλάβει να διεκπεραιώσει το αίτημα σας. Σύμφωνα λοιπόν με το παράδειγμα, και ενώ η εταιρεία έχει μεγαλώσει, διαθέτει πλέον περισσότερα από 100 είδη ρουχισμού. Όπως είναι λογικό, οι στατικές σελίδες είναι εξαιρετικά δύσχρηστες. Κάθε φορά που χρειάζεται να γίνει μία αλλαγή στην τιμή, να διορθωθεί κάποια λεπτομέρεια, να προστεθεί ένα νέο προϊόν κ.λ.π., πρέπει να παρέμβει κάποιος σε 100 διαφορετικές σελίδες.
Στον αντίποδα έχουμε τις λεγόμενες "δυναμικές σελίδες" ή αλλιώς "δυναμικά sites". Στην πραγματικότητα οι δυναμικές σελίδες δεν προϋπάρχουν (σ.σ., αποτελούν καταχωρίσεις σε μια βάση δεδομένων), και όταν καλούνται από τον επισκέπτη της ιστοσελίδας δημιουργούνται εκείνη τη στιγμή αυτόματα. Αντί να σχεδιάσουμε λοιπόν μια ξεχωριστή σελίδα για καθένα από τα προϊόντα που διαθέτει ένα κατάστημα, φτιάχνουμε μία και μόνο, η οποία αποτελεί το βασικό σκελετό παρουσίασης των προϊόντων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε εσάς, ως ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας, να προσθέσετε, να τροποποιήσετε ή ακόμη και να διαγράψετε παλαιότερα προϊόντα, συνήθως μέσω ενός απλού συστήματος διαχείρισης. Χωρίς δηλαδή τη μεσολάβηση μιας εταιρείας κατασκευής ιστοσελίδων.
Εν κατακλείδι, θα λέγαμε ότι οι απλές στατικές σελίδες κατασκευάζονται γρήγορα και φθηνά (για μικρές επιχειρήσεις με λίγα είδη), είναι όμως ακριβές στην παρακολούθηση και συντήρηση τους. Επίσης, οι δυνατότητές τους σταματούν εδώ. Οτιδήποτε περισσότερο μπορεί να γίνει μόνο με τη χρήση δυναμικών σελίδων. Ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, ακόμα και το πιο βασικό εργαλείο, το καλάθι αγορών, δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν υπάρχει ο κατάλληλος μηχανισμός, που μόνο οι δυναμικές σελίδες μπορούν να προσφέρουν.